Læs mere om vores specialer
Hos HH Auto bruger vi efter kundens ønske originale reservedele til service, mekaniske reparationer eller montering af udstyr. Vi køber mange originale reservedele i Tyskland fordi de er lidt billigere og ofte hurtigere med leveringen.
Vores lokale leverandører har i dag også mange OE (originale reservedele) dele i deres varelager, så hvis du lige står og mangler en original reservedel, så giv os et kald eller send os en e-mail. Det eneste du skal have klar, er dit registreringsnummer, så klarer vi resten.
... et kært barn har mange navne, men de kan egentlig deles op i to kategorier. Den ene er et fyr der er monteret fra fabrikken på dieselbiler, som har til hensigt at hjælpe bilens motor med at blive hurtigere varm når udetemperaturen er under ca. 5 grader. Den kaldes som regel en tilskudsvarmer eller hjælpefyr.
Så er der det fyr som har til hensigt at varme bilens kabine op, og til dels bilens motor, til glæde for føreren. Fyret startes enten ved hjælp af en timer, fjernbetjening eller SMS start. Dette er blevet meget populært, da det er rart at komme ud til en varm kabine og samtidig have en varm motor. Denne løsning kaldes for enten for en parkeringsvarmer, motorvarmer eller kabinevarmer.
Hos HH Auto bygger vi mange tilskudsvarmere om til parkeringsvarmere. Der er mange biler fra VAG gruppen som vi kan lave til en fornuftig pris. Normalt på disse køretøjer skal der lægges ny software i fyret - Vi har løsningen til dette. Normalt ville en sådan ombygning koste 10.000,00 kr. Vi kan lave en løsning med fx SMS start for ca. 5.000,00 kr. Har du en anden bil med tilskudsvarmer som ikke er VW, Audi, Seat eller Skoda, så kontakt os. Måske kan din bil også ombygges til en fornuftig pris.
På mange BMW biler og biler fra VAG gruppen kan man eftermontere meget udstyr såsom navigation, telefon, multifunktionsrat, fartpilot og multimedie udstyr. Når man har monteret det pågældende udstyr i bilen, så skal alle de andre styreenheder i bilen kodes op, så de kan se det nye udstyr der er monteret i bilen.
Grunden til at man eftermonterer så meget ekstra udstyr i Danmark, er at hvis bilen skulle have været leveret ”med det hele”, så ville bilen have kostet en formue fordi vi har så høje afgifter herhjemme. Men gør man det efter at bilen er blevet indregistreret, så er der ingen afgift på udstyret.
I dag er biler fra ca. midten af 1990’erne og opefter forsynet med en fabriksmonteret startspærre. Normalt er reparation af startspærrere og nøglekodning forbeholdt mærkeværkstederne, og normalt kan de kun bruge NYE dele, hvis noget er gået i stykker.
HH Auto har investeret i specielt udstyr, så vi kan næsten lave alle typer startspærrere og nøgler. Og tilmed bruge brugte dele som kan omkodes og bruges igen. Har du et startspærreproblem, så prøv os, måske er det billigere end du tror.
Hos HH Auto bruger vi efter kundens ønske originale reservedele til service, mekaniske reparationer eller montering af udstyr. Vi køber mange originale reservedele i Tyskland fordi de er lidt billigere og ofte hurtigere med leveringen.
Vores lokale leverandører har i dag også mange OE (originale reservedele) dele i deres varelager, så hvis du lige står og mangler en original reservedel, så giv os et kald eller send os en e-mail. Det eneste du skal have klar, er dit registreringsnummer, så klarer vi resten.
Hos HH Auto har ALLE uddannelser som hører fremtidens værksteder til. Foruden uddannede mekanikere, så har vi ”auto-teknikkere” og ”diesel-teknikkere” på værkstedet. Disse to tillægsuddannelser er en kombination af elektronisk og mekanisk viden som strækker sig langt ud over de krav der stilles til et frit værksted.
Nutidens dieselbiler er i dag meget komplicerede, både elektronisk og mekanisk. Der er kommet elektronik på dieseldyser, pumper osv.
Der findes fire producenter i verden af diesel udstyr, så det er IKKE bilfabrikanten der laver dieseludstyret, men det er 4 store spillere som er: BOSCH, DELPHI, SIEMENS/CONTINENTAL og DENSO.
De nye diesel biler har ofte problemer med dyserne. De kan enten have en ”usynlig” defekt indvendig eller gå løse i topstykket, hvorved soden vil ”vælte” op langs dysen.
Så det er en god ide at lytte efter om sin motor får lyd som en ”gammel fiskekutter”, mest når den er kold, eller når man alligevel tjekker motor olie. Her vil som regel kun se en karamelagtig masse omkring dysen.
Hvis man opdager dette i tide, kan dysen som regel reddes. Man piller dysen op og renser den, hvorefter den får nye pakninger og genmonteres i topstykket.
Hos HH Auto er vi uddannet til at servicere og reparere klima/aircon anlæg. Disse anlæg har både en mekanisk del og en elektronisk del som kan være komplicerede. Vi er tre på værkstedet der er registrerede hos KMO. Det er i dag et krav hvis man lovligt skal udføre reparationer på bilernes klima/aircon anlæg.
Elektroniske dele til biler kan til tider være ret dyre at købe for nye. Her er der også en god mulighed for at anvende brugte elektroniske dele. Fx kan et brugt instrument bruges igen. Vi kan omkode startspærrerne og som regel også km tal, stelnummer mm. Dette er helt lovligt, man skal blot indskrive det i service bogen, hvis man ikke kan rette km tallet til.